XIV национален конкурс
"Най-зелените компании в България"
Официална церемония по награждаване
10 май 2024
За 14-та година уникалната класация на b2b Media търси устойчивите и ESG лидерите и ще оцени и отличи най-зелените компании, опериращи в България. Малки или големи - компаниите могат да кандидатстват, стига да покажат, че наистина постигат промени в своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин. В предизвикателните времена на последните години, ето че отново предизвикваме бизнесите с устойчиви политики и кампании да подадат своите кандидатури в най-престижната надпревара за Зелени награди.
Компаниите, които са се включили до този момент надвишават 900 и всички те са отчели постигането на "зелени" цели и реализирането на устойчиви корпоративни стратегии.
Събитието е за компаниите, които и през 2023-2024, дори и в условията на бизнес предизвикателства и всевъзможни затруднения, имат зелени кампании, инициативи, инвестиции или устойчво развитие и самоинициират действия и каузи за по–здравословна среда.
Краен срок за изпращане на кандидатурите – 26 април 2024 г.
***
Такса за кандидатстване
Такса за ранно кандидатстване до 19 април 2024 – 480 лв. без ДДС за категория.
Възможно е подаването на един и същи проект в две категории.
***
*Таксата включва участие в конкурса и възможност за получаване на престижно отличие и три пропуска за официалната церемония по награждаването на 10 май 2024 г.
Основни критерии за оценяване, заложени в онлайн въпросника
1. Устойчиви политики
Конкретни действия за намаляване на вредното въздействие от дейността на компанията.
2. Зелени практики
Засяга вътрешните процеси при използването на продукти и външните взаимоотношения с контрагенти.
3. Нормативна уредба
Познавате ли нормативната уредба, която регламентира вашата дейност в областта на въздействието върху околната среда?
4. Устойчиви инвестиции
Средствата, вложени в устойчиви политики, дейности и инициативи през изминалата година, предшестваща конкурса.
5. Популяризиране на зелените практики
Комуникация вътре в компанията и навън сред обществеността
6. Сертифициране
Удостоверения, сертификати и други документални източници, издадени от трета страна във връзка с дейността по намаляване на въздействието от дейността на компанията върху околната среда, включително и отличия от Националния конкурс “Най-зелените компании в България”
7. Управление на ресурсите
Програми и дейности, свързани с използването на ресурси в компанията по начин, щадящ околната среда.
8. Устойчиви инициативи
Проекти с екологична насоченост на локално и национално ниво, които са инициирани от компанията или в които е взела участие.
9. Изпълнени обещания
Връзката между думи и дела – кои обещания, дадени през предходната година, са били изпълнени.